30.7.12

Η κρίση άλλαξε την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών

"Έχω θέσει όριο τιμών στις αγορές μου και δεν ψωνίζω περιττά πράγματα. Επίσης, προαποφασίζω τι είδη θα αγοράσω, πριν πάω στο σούπερ μάρκετ και...
φτιάχνω μια λίστα αγορών με τα απαραίτητα", δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Αγγελική Βούλγαρη, διατροφολός-διαιτολόγος, για τις αγοραστικές της
συνήθειες.

"Σε κάθε επίσκεψή μου στο σούπερ μάρκετ, ψωνίζω φθηνά και λίγα προϊόντα και δεν ξεφεύγω σχεδόν ποτέ από τον προϋπολογισμό μου", δήλωσε η Ελένη Ραζή, συνταξιούχος.

Το τελευταίο διάστημα, ολοένα και περισσότεροι Έλληνες έχουν περιορίσει τις παρορμητικές αγορές τους και προγραμματίζουν πλέον τις δαπάνες για την κάλυψη των βασικών αναγκών τους. Η οικονομική κρίση έχει μεταβάλει σημαντικά την αγοραστική συμπεριφορά, καθώς η πλειοψηφία των καταναλωτών έχει μειώσει την αγορά των αγαθών, που δεν τους είναι απολύτως αναγκαία και ένας στους τέσσερις Έλληνες δηλώνει πως δεν του περισσεύει εισόδημα για περιττές αγορές.

Κυρίαρχη συνήθεια η λίστα αγορώνΗ σύγκριση τιμών και η λίστα αγορών χαρακτηρίζει πλέον την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών στη χώρα μας. Ο αναπληρωτής καθηγητής Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Γιώργος Μπάλτας, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η αλλαγή στις αγοραστικές συνήθειες έχει ήδη παρατηρηθεί λίγο πριν την οικονομική κρίση και επεσήμανε ότι οι καταναλωτές λειτουργούν με βάση τα οικονομικά κριτήρια αγοράς, τον έλεγχο των τιμών, το μακροχρόνιο κόστος χρήσης, αν πρόκειται για αγορά αυτοκινήτου ή ακινήτου, καθώς και τον προγραμματισμό των αγορών. "Σημαντικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι ποσοστό μεγαλύτερο του 95% χρησιμοποιεί λίστα αγορών", ανέφερε ο κ. Γ. Μπάλτας. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι παρατηρείται υποκατάσταση ακριβότερων προϊόντων από φθηνότερα.

Από την πλευρά του, ο Εμπορικός Διευθυντής του ομίλου Σούπερ Μάρκετ Βερόπουλος, κ. Χάρης Κυρλής, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι οι καταναλωτές έχουν αυξήσει τις επισκέψεις τους στα σούπερ-μάρκετ και αγοράζουν τα βασικά αγαθά, αλλά σε λιγότερη ποσότητα, απ' ό,τι παλαιότερα, ιδίως, όταν πρόκειται για τρόφιμα. Σύμφωνα με τον ίδιο, ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και παρατηρείται εδώ και ενάμιση χρόνο αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων αυτών.

Ο πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Καταναλωτών (ΕΛΚΕΚΑ), κ. Βασίλης Λύγκας, δήλωσε ότι η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει την αγοραστική συμπεριφορά και ότι οι καταναλωτές εξαντλούν όλα τα περιθώρια για φθηνές αγορές. Την αλλαγή αυτή ο κ. Β. Λύγκας την απέδωσε στο ότι το κόστος του οικογενειακού καλαθιού ενός μεσαίου ελληνικού νοικοκυριού με όλες τις κατηγορίες προϊόντων έχει αυξηθεί. Όπως διευκρίνισε, το καλάθι της νοικοκυράς, τον Αύγουστο του 2010, ακρίβυνε κατά 110 ευρώ (ποσοστό αύξησης 6%) από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, που κόστιζε 1.960 ευρώ.
ΑΠΕ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψη σας και ότι θέλετε χωρίς ύβρεις.

Συνολικές προβολές σελίδας

facebook