19.9.12

Tα VIP αεροσκάφη της κυβέρνησης...




«Πωλείται» VIP αεροσκάφος. Στις 6 Σεπτεμβρίου 2002 ο τότε υπουργός Οικονομικών, Νίκος Χριστοδουλάκης, γινόταν ο πρώτος επίσημος επιβάτης του κυβερνητικού αεροσκάφους Embraer Legacy με προορισμό την...
Κοπεγχάγη. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε στοιχίσει περίπου 27,5 εκατ. δολάρια.

Σήμερα, αυτό το αεροσκάφος (13 ή 15 θέσεων) θα πουληθεί, μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά. Σύμφωνα με αυτές, το χρηματικό ποσό που θα παρθεί, θα προοριστεί για κάλυψη άλλων αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων.

Εκτός από αυτό το αεροσκάφος, στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας υπάρχουν ακόμη δύο κυβερνητικά αεροσκάφη που βρίσκονται στην 352 Μοίρα Μεταφοράς Υψηλών Προσώπων.

Πρόκειται για το Embraer των 30 ή 32 θέσεων, που αποκτήσαμε σχεδόν δωρεάν στα τέλη του 1999 με αρχές του 2000 ύστερα από το δυστύχημα με το Falcon τον Σεπτέμβριο του 1999 όταν βρήκαν το θάνατο ο υφυπουργός Εξωτερικών, Γιάννος Κρανιδιώτης, ο γιος του και άλλοι πέντε επιβάτες.
Αλλά και για το αεροσκάφος Gulfstream V, που αγοράστηκε το 2003 για τις ανάγκες της ελληνικής Προεδρίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς και για υπερατλαντικά ταξίδια που δεν μπορούν να γίνουν με τα άλλα κυβερνητικά αεροσκάφη. Αυτό θα παραμείνει στη διάθεση της κυβέρνησης αλλά θα παραχωρείται ύστερα από σχετική αίτηση στην Πολεμική Αεροπορία για διάφορες αποστολές με σκοπό και πάλι την αποφυγή καταπόνησης των στρατιωτικών μεταγωγικών. Αυτό το αεροσκάφος μπορεί να εκτελεί πτήσεις συνεχώς επί 14 ώρες. Μάλιστα, κατά την πτήση ο επιβάτης μπορεί να εργάζεται, να πραγματοποιεί συσκέψεις, να επικοινωνεί δορυφορικά με όποιον θέλει κ.ά.
Ο διοικητής της Μοίρας

«Έχουμε ταξιδέψει σε πάρα πολλά μέρη του κόσμου», λέει ο κ. Ζηλίδης. «Οι πτήσεις αυτές γίνονται για διπλωματικούς σκοπούς. Έχουμε βρεθεί σε διάφορα μέρη. Κάποιοι από εμάς έχουν ταξιδέψει στη Λιβύη ή το Ιράκ σε κρίσιμες στιγμές», συμπληρώνει.

Πολλοί θα ήθελαν να βρεθούν στη θέση του… Άλλοι πάλι όχι. Όσοι υπηρετούν πάντως στη συγκεκριμένη Μοίρα, δεν αποκαλύπτουν τίποτα από τις εμπειρίες των πτήσεών τους. Οι λόγοι προφανείς…

Μεταφέρουν, σε κάθε πτήση τους, κυβερνητικούς παράγοντες και εκτελούν ταξίδια για διπλωματικούς λόγους. Οπότε, όσοι πίεση κι αν δεχτούν για να αποκαλύψουν έστω και ένα μυστικό, δεν θα πουν τίποτα. «Εμείς βρισκόμαστε εδώ και κάνουμε απλά τη δουλειά μας, όσο καλύτερα μπορούμε», αναφέρει χαρακτηριστικά ο διοικητής της συγκεκριμένης Μοίρας.
«Είναι πάρα πολύ ευγενικοί όλοι σε σημείο που σε σκλαβώνουν», συμπληρώνει, χωρίς όμως, να αναφέρει ποτέ ποιες κυβερνητικές αποστολές έχει μεταφέρει στον προορισμό τους.

Η διαρρύθμιση των αεροσκαφών

Στα κυβερνητικά αεροσκάφη μπορούν να επιβιβαστούν από 13 μέχρι 30 άτομα, ανάλογα το μοντέλο. Το εσωτερικό τους, το οποίο αποτελεί «κρατικό μυστικό» δεδομένου ότι η είσοδος απαγορεύεται ακόμη και σε φωτογραφικά θέματα, μπορεί να διαμορφωθεί, ανάλογα με τα χρήματα που θα επενδύσει ο καθένας. Φυσικά, τα τρία κυβερνητικά αεροσκάφη, έχουν την πιο απλή διαρρύθμιση (την αρχική τους), που κι αυτή δεν είναι η… συνηθισμένη.

Στις πτήσεις που πραγματοποιούν, ο κωδικός στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας είναι ειδικός ειδικά όταν μεταφέρουν πρωθυπουργό. Τότε αναφέρεται ως «HEAD». Έτσι, είθισται να έχουν προτεραιότητα σε απογειώσεις και προσγειώσεις και γενικότερα να έχουν την προσοχή που απαιτείται σε ανάλογες περιπτώσεις.



Αυτό μπορεί να είναι ένα εσωτερικό του τύπου Embraer Legacy



Αυτή μπορεί να είναι μία εσωτερική εκδοχή του αεροσκάφους, Gulfstream. Μη ξεχνάτε ότι διαμορφώνεται ανάλογα με τα χρήματα που θέλετε να επενδύσετε...

Όλες οι πτήσεις και οι αποστολές προγραμματίζονται με κάθε λεπτομέρεια προκειμένου να μην υπάρξουν αστάθμητοι παράγοντες.



Ακόμη και το πιλοτήριο διαμορφώνεται. Στην πρώτη φωτογραφία βλέπετε μία εκδοχή του Gulfstream και στη δεύτερη φωτογραφία μία εκδοχή του Legacy...

Η είσοδος, για να σας λυθούν οι απορίες σχετικά με το πως είναι τα τρία κυβερνητικά αεροσκάφη, στην πραγματικότητα, απαγορεύεται...



Το προσωπικό σε κάθε πτήση αποτελείται από τουλάχιστον τέσσερα άτομα και οι πιλότοι περιλαμβάνονται στους καλύτερους της Πολεμικής Αεροπορίας, με τεράστια πείρα σε μαχητικά (και όχι μόνο) αεροσκάφη.

Πάντως, οι χειριστές τους έχει χρειαστεί να πετάξουν, όπως και το κάνουν άλλωστε, για ανθρωπιστικούς σκοπούς, όπως για παράδειγμα τη μεταφορά μοσχευμάτων ακόμη και νεογέννητων που έπρεπε να φτάσουν γρήγορα στους προορισμούς τους. Το μόνο αρνητικό τους είναι ότι σε αυτού του τύπου τα αεροσκάφη, δεν χωράει το φορείο για να μπει στο αεροσκάφος και γι’ αυτό δεν μπορούν να μεταφέρουν ασθενή.

Τα αεροσκάφη περνούν από τακτικούς ελέγχους ενώ οι ετήσιες επιθεωρήσεις τους γίνονται σε εργοστασιακό χώρο.

Η ιστορία των κυβερνητικών αεροσκαφών

Η πρώτη προσπάθεια για την απόκτηση ελληνικών «Air Force One» έγινε από τον τότε πρωθυπουργό, Κωνσταντίνο Μητσοτάκη. Εκείνος είχε δώσει την εντολή να μετατραπεί ένα Boeing 727 της Ολυμπιακής σε VIP αεροσκάφος. Το αεροσκάφος αυτό που ονομάστηκε «Μέγας Αλέξανδρος», πραγματοποίησε μόλις δύο ταξίδια στη Σαουδική Αραβία και το Παρίσι.


Kρίθηκε οικονομικά ασύμφορο και γι’ αυτό αντικαταστάθηκε από το μοιραίο Falcon, το οποίο μετά το δυστύχημα και την απώλεια του Γιάννου Κρανιδιώτη και των λοιπών επιβατών, έμεινε καθηλωμένο για χρόνια σε αεροδρόμιο της Ελβετίας. Πουλήθηκε τελικά πριν από μερικά χρόνια. Είχε αποκτηθεί σχεδόν τελείως δωρεάν ως αντιστάθμισμα για την αγορά των μαχητικών Mirage 2000.

newsbeast.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψη σας και ότι θέλετε χωρίς ύβρεις.

Συνολικές προβολές σελίδας

facebook