O ΣΥΡΙΖΑ με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (για τις οποίες ΠΝΠ κατηγορούσε την προηγούμενη κυβέρνηση) εκποιεί τα...
αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ρόδου, Κω, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Σαντορίνης, Σκιάθου, Ακτίου και Καβάλας (ΦΕΚ 138 – 3 Νοεμβρίου 2015)…
Τι έλεγαν στο ΣΥΡΙΖΑ για τα αεροδρόμια.
Ο Υπουργός Επικρατείας της κυβερνήσεως ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, Αλέκος Φλαμπουράρης σε τηλεοπτικό κανάλι, τον Φεβρουάριο του 2015 διασαφήνιζε πως: “Η σύμβαση για τα 14 αεροδρόμια της χώρας δεν έχει υπογραφεί ακόμη, είναι στη διαδικασία επικύρωσης και ζητήσαμε να σταματήσει, Για εμάς τα αεροδρόμια δεν είναι ένα πακέτο…”. Από την άλλη μεριά, ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας δήλωνε πομπωδώς: “Τα αεροδρόμια είναι μέρος της τουριστικής μας βιομηχανίας. Έτσι η Ελλάδα βγάζει τα προς το ζην της. Είναι κάτι που πρέπει να επανεξετάσουμε”. Παρά ταύτα, η κυβέρνηση της “αριστεράς” με ολίγη “δεξιά”, αρκετούς μήνες μετά επικύρωσε την εκποίηση – ιδιωτικοποίηση των 14 αεροδρομίων στη Γερμανική Fraport AG, αντίθετα από τις πολλές αντιδράσεις βουλευτών και στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ και οι οποίες δημιούργησαν πολλά μποφόρ στο εσωτερικό του. Αστράφτει και βροντά ο Αλεβιζόπουλος.
Άλλωστε, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) Βασίλης Αλεβιζόπουλος έχει ρίξει βόμβες για αυτή την εκποίηση των 14 αεροδρομίων, ισχυριζόμενος πως: “Οι Γερμανοί δεν είναι επενδυτές, αλλά κατακτητές”.
Και πως είναι δυνατόν να μην είναι κατακτητές οι Γερμανοί της Fraport AG, όταν εκτιμήσεις αναφέρουν πως το όφελός τους θα είναι περί τα 22 δις ευρώ σε αντίθεση με το ελληνικό δημόσιο που θα ωφεληθεί περίπου 3,85 δις ευρώ. Τα οποία εξανεμίζονται – όπως αναφέρει ο Πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ - από ποσά που θα προκύψουν από την καταγγελία της σύμβασης (32 χρόνια) και την απομάκρυνση των αφορολόγητων, από την επιστροφή χρημάτων ΕΣΠΑ, όταν αυτή τη στιγμή πραγματοποιούνται μέσω του προγράμματος έργα στα περιφερειακά αεροδρόμια κ.α. Επίσης, ο κ. Αλεβιζόπουλος έχει δηλώσει πως, τα αεροδρόμια επί πολλές δεκαετίες παρουσιάζουν εικόνα εγκατάλειψης με ισχνή την φροντίδα συντήρησής τους – έχουν ευθύνη όλες οι κυβερνήσεις – και γι΄ αυτό θα απαιτηθούν για να λειτουργήσουν ως σύγχρονα αεροδρόμια, τουλάχιστον 300 εκατομμύρια ευρώ για απαλλοτριώσεις και 700 εκατομμύρια ευρώ για έργα ανακατασκευής!! Πως προστατεύεται το ελληνικό συμφέρον; Όλα αυτά μας βάζουν σε μαύρες σκέψεις και από δικής μας πλευράς θα θέσουμε τους δικούς μας προβληματισμούς:
Υπάρχει μελέτη του ελληνικού δημοσίου που να αποφαίνεται για όλα τα παραπάνω που καταγγέλλει ο Πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ;
Προβλέπεται τι έργα θα γίνουν και ποιος θα τα επιβλέπει αφού θα πιστοποιηθεί η καλή εκτέλεση των έργων; Γιατί, από τη στιγμή που τα αεροδρόμια ενοικιάζονται για 42 χρόνια, θα πρέπει την επίβλεψη των έργων να την αναλάβει Κρατική Αρχή!
Υπάρχουν εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης των εργασιών, και εάν ναι από ποια Τράπεζα (βεβαίως όχι της Γερμανίας) και με ποιο ακριβώς ποσό;
Ισχύει πως στη Σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με τη Fraport AG προβλέπεται η λήξη των συμβάσεων με όλους τους ιδιώτες του χώρου των αεροδρομίων και ότι η αποζημίωσή τους θα καλυφθεί από το ελληνικό δημόσιο;
Προβλέπεται καταβολή ΦΠΑ στο ελληνικό δημόσιο ή θα έχουμε περίπτωση μη καταβολής ΦΠΑ, όπως ακριβώς στην περίπτωση της Hochtief στο αεροδρόμιο των Αθηνών;
Αίτηση ακύρωσης της απόφασης από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων. Έντονη υπήρξε η αντίδραση του Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων Θεόδωρου Γαλιατσάτου για αυτή την εκποίηση εκχώρηση των 14 αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων βρίσκονται και 3 αεροδρόμια της Περιφέρειάς του (Κέρκυρας, Κεφαλονιάς και Ζακύνθου). Έτσι, κατέθεσε προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά αυτής της ιδιωτικοποιήσεως των αεροδρομίων για 42 χρόνια με δυνατότητα παράτασης για άλλα 10 χρόνια. Σε αυτή την πολυσέλιδη προσφυγή συνοψίζονται τα παρακάτω:
Αναρμοδιότητα του οργάνου (για μια από τις εκδοθείσες πράξεις). Συνεπώς τίθεται ζήτημα παραδεκτού της εκδόσεως, αναρμοδιότητας του οργάνου, άκυρου και ανυπόστατου της πράξεως αυτής. Προσβολή του δημοσίου συμφέροντος, όπως αυτό προστατεύεται από το Σύνταγμα, το ευρωενωσιακό δίκαιο και το διεθνές δίκαιο. Γιατί:
Α) Η παραχώρηση της διαχείρισης και εκμετάλλευση των περιφερειακών αεροδρομίων για 42 χρόνια στην κοινοπραξία Fraport – Slentel παραβιάζει την συνταγματική προστασία των δημοσίων ιδιοχρήστων πραγμάτων, τα οποία βρίσκονται εντός των αερολιμένων, επί των οποίων η μεταβίβαση κυριότητας αλλά και η μακροχρόνια παραχώρηση δικαιωμάτων διαχείρισης και εκμετάλλευσης είναι ανεπίτρεπτη.
Β) Το ίδιο ισχύει και για τους αερολιμένες συνολικά ως συστήματα δημοσίων ιδιοχρήστων πραγμάτων.
Γ) Η, για 42 χρόνια, παραχώρηση στον επενδυτή – και μάλιστα σε μια μόνο κοινοπραξία - της διαχείρισης και εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων συνιστά υποβάθμιση, αλλοίωση και άρση του δημοσίου σκοπού και της δημόσιας περιουσίας της αερομεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών, έναντι του καθαρά κερδοσκοπικού χαρακτήρα που θα αποκτήσει η αερομεταφορά. Επιπλέον οι συμβάσεις παραχώρησης, δεν περιέχουν όρους ελέγχου από το Δημόσιο επί του επενδυτή για τη παροχή της δημόσιας υπηρεσίας. Παραβίαση του ενωσιακού δικαίου του ανταγωνισμού και ειδικότερα:
Α) Η συμπερίληψη της εταιρείας Lufthansa στο μετοχικό κεφάλαιο της επιλεχθείσας κοινοπραξίας Fraport-Slentel είναι ασύμβατη, σύμφωνα με τους ευρωενωσιακούς και διεθνείς κανόνες περί διαφάνειας, αμεροληψίας και ελεύθερου ανταγωνισμού, με τη λειτουργία της Lufthansa ως επενδυτικού συμβούλου του ελληνικού Δημοσίου στην υπόθεση της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων.
Β) Οι προσβαλλόμενες πράξεις παραβιάζουν γενικότερα το δίκαιο του ανταγωνισμού. Τέλος με την αίτηση ακυρώσεως τίθεται και ζήτημα ενδεχόμενης παραπομπής της παρούσας υπόθεσης στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Βόμβα! Δεν υπάρχει πουθενά η Σύμβαση.
Ωστόσο, συνιστά βόμβα μεγατόνων πως, αυτή η αίτηση ακυρότητας προς το Συμβούλιο της Επικρατείας έγινε χωρίς η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων να έχει εις γνώση της τη Σύμβαση παραχώρησης και ζητά από το Συμβούλιο της Επικρατείας να μεριμνήσει. Αναφέρεται ξεκάθαρα στην 29σέλιδη αίτηση ακυρότητας, στο τέλος της 27ης σελίδας: “Επειδή δεν έχουμε εις χείρας μας το κρίσιμο αποδεικτικό έγγραφο του σχεδίου σύναψης σύμβασης παραχώρησης για τα αεροδρόμια της Ομάδας Α΄, του οποίου και ζητούμε να λάβουμε γνώση με μέριμνα του Δικαστηρίου σας”!!
Τεράστιες οι ευθύνες του ΤΑΙΠΕΔ Ως εκ τούτου, καλείται άμεσα η Διοίκηση και ο Πρόεδρος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), να δώσουν αμέσως στη δημοσιότητα το άθλιο και εμετικό κείμενο που υπέγραψαν για την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων της Πατρίδος μας - τα οποία αποτελούν περιουσία του ελληνικού λαού - στην κυβέρνηση της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, μέσω της κρατικής Fraport AG. Δεν είναι δυνατόν να αρνούνται να δώσουν τη Σύμβαση, από τη στιγμή που είναι δημόσιο έγγραφο. Γι΄ αυτό εγκαλούνται και όλοι οι Βουλευτές του Κοινοβουλίου. Να απαιτήσουν να δουν αυτό το προδοτικό κείμενο της Σύμβασης, που παραδίδει την Πατρίδα εν κρυπτώ στο στόμα των Νεοναζί. Έχουν όλοι ευθύνες και οσονούπω θα τους αποδοθούν!!!
Γράφει ο Παναγιώτης Αποστόλου
Επικεφαλής της “Ελλήνων Πολιτείας”
egerssi@otenet.gr www.apostoloupanos.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα την άποψη σας και ότι θέλετε χωρίς ύβρεις.