11.3.17

Έρευνα Reuters: Μόνο το 16% των Ελλήνων εμπιστεύονται τα μέσα μαζικής ενημέρωσης

Τα ποσοστά ήταν τα χαμηλότερα σε σχέση με των υπολοίπων 25 χωρών
Μόλις το 16% των Ελλήνων εμπιστεύονται τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, με το ποσοστό να διαμορφώνεται στο 20% για τις ειδήσεις, σύμφωνα με όσα απορρέουν από την έρευνα του Ινστιτούτου Reuters για 26 χώρες.
Μάλιστα, η... επίδοση σε ό,τι αφορά την εμπιστοσύνη προς το πρόσωπο των δημοσιογράφων είναι μόλις 11%.
Επιπλέον, μόνο το 7% στην Ελλάδα, το 21% στις Η.Π.Α., το 23% στην Ισπανία, το 42% στο Ηνωμένο Βασίλειο και το 47% στη Φινλανδία θεωρούν ότι τα Μ.Μ.Ε. είναι ανεξάρτητα από αθέμιτες πολιτικές επιρροές.
Τα ποσοστά ήταν τα χαμηλότερα σε σχέση με των υπολοίπων 25 χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα, ενώ σημειώνεται ότι το δείγμα στην Ελλάδα ήταν 2.036 άτομα.
Ενδεικτικά, στο ερώτημα «αν εμπιστεύεστε τα μέσα μαζικής ενημέρωσης», θετικά απαντά το 62% στην Φινλανδία, το 43% στην Ισπανία, το 42% στο Ηνωμένο Βασίλειο και το 30% στις Η.Π.Α.
«Καταγράφεται μια γενικότερη ένδειξη αμφισβήτησης στο πολιτικό σύστημα, με παράλληλη έλλειψη εμπιστοσύνης στα Μ.Μ.Ε., τα οποία εκτιμούν ότι επηρεάζονται από επιχειρηματικά και πολιτικά συμφέροντα και ειδικά στην Ελλάδα, το ποσοστό αυτό προσεγγίζει ποσοστά πρωτόγνωρα.
Το γεγονός αποδίδεται στη σύνδεση της εμπιστοσύνης στα Μ.Μ.Ε. με τη γενικότερη εμπιστοσύνη στο πολιτικό σύστημα.
Η απότομη στροφή προς τη ενημέρωση από το διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα, μπορεί να ερμηνευτεί ως εν μέρει αποτέλεσμα αυτής της σταδιακής αλλά επιδεινούμενης έλλειψης εμπιστοσύνης και της αντίληψης περί ελέγχου των παραδοσιακών Μ.Μ.Ε.», ανέφεραν οι επίκουροι καθηγητές στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ Νίκος Παναγιώτου και Δήμητρα Δημητρακοπούλου ως υπεύθυνοι της έκδοσης αποτελεσμάτων για την Ελλάδα.
Η μελέτη, που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην ΕΣΗΕΜΘ, ανατέθηκε από το Ινστιτούτο Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης στην εταιρία δημοσκοπήσεων YouGov, με σκοπό να αποτυπωθούν οι συνήθειες κατανάλωσης ειδήσεων στο διαδίκτυο σε 50.000 άτομα σε 26 χώρες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες χρήστες ενδιαφέρονται για τις ειδήσεις σε σημαντικό βαθμό, καθώς το 66% δηλώνει πολύ μεγάλο ή μεγάλο ενδιαφέρον.
Το υψηλό ενδιαφέρον για την επικαιρότητα συνδυάζεται με μια αυξημένη συχνότητα στην αναζήτηση ειδήσεων μέσω φορητών συσκευών (smartphones και tablets μαζί) που αποτελούν τις κύριες συσκευές για ενημέρωση. www.bankingnews.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψη σας και ότι θέλετε χωρίς ύβρεις.

Συνολικές προβολές σελίδας

facebook