21.7.11

Οι Ελληνες είναι οι πιο απαισιόδοξοι καταναλωτές

Οι Ελληνες είναι οι πιο απαισιόδοξοι καταναλωτές παγκοσμίως...

Οπως προκύπτει από έρευνα καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2011, η Ελλάδα καταλαμβάνει την τελευταία θέση της παγκόσμιας κατάταξης με 41 μονάδες.
Εξάλλου, οι 9 στους 10 πολίτες έχουν αλλάξει τις καταναλωτικές τους συνήθειες ελέω κρίσης και ο 1 στους 3 δηλώνει ότι δεν του...
μένουν χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών του αναγκών.
Πιο αναλυτικά, από την έρευνα προκύπτει πως η εντεινόμενη οικονομική ύφεση έριξε την καταναλωτική εμπιστοσύνη στη χώρα μας κατά τέσσερις μονάδες σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και την οδήγησε στα χαμηλότερα επίπεδά της.
Τελευταίοι
Τις τελευταίες θέσεις μαζί με την Ελλάδα μοιράζονται άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Πορτογαλία με 42 μονάδες, η Ουγγαρία με 43, η Κροατία με 45 και η Ρουμανία με 47.
Ειδικότερα οι 9 στους 10 Ελληνες καταναλωτές θεωρούν πως η χώρα βρίσκεται σε ύφεση, ενώ εξίσου μεγάλο ποσοστό από αυτούς πιστεύει πως η κρίση θα παραταθεί και τους επόμενους μήνες που έρχονται.

Στην Ελλάδα οι πολίτες διακατέχονται από έντονη ανησυχία για την εργασιακή ασφάλεια και την πορεία της οικονομίας, με ποσοστά που είναι τα υψηλότερα στην Ευρώπη (39% και 38% αντίστοιχα).
Επιπλέον αυξάνεται συνεχώς τον τελευταίο χρόνο το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν πως δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα και πλέον 1 στους 3 (ποσοστό 34%) δηλώνει πως δεν διαθέτει χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών του αναγκών.
Για τα δάνεια
Ενα μεγάλο ποσοστό από όσους τελικά δηλώνουν ότι τους περισσεύουν χρήματα τα ξοδεύει για την αποπληρωμή δανείων, πιστωτικών καρτών και άλλων χρεών (35%).
Σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων (91%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες εξαιτίας της κρίσης, με τη συντριπτική πλειονότητα να έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για τη διασκέδαση εκτός σπιτιού (80%) και για την αγορά νέων ρούχων (75%).
Παράλληλα, οι 7 στους 10 (ή το 69% του συνόλου) έχουν στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα, ώστε να καταφέρουν να αντεπεξέλθουν στις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες.
Εξάλλου, ο παγκόσμιος δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen έπεσε για πρώτη φορά μετά το 2009 κάτω από τις 90 μονάδες, ενώ ανακόπηκε η τάση ανόδου που είχε παρατηρηθεί.
Στον δείκτη οι 100 μονάδες αποτελούν τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ αισιοδοξίας και απαισιοδοξίας.
Εννέα στις δέκα πιο αισιόδοξες χώρες προέρχονται από την Ασία/Ειρηνικό και Μέση Ανατολή, ενώ οκτώ στις δέκα πιο απαισιόδοξες προέρχονται από την Ευρώπη.
Η Ινδία παραμένει η πιο αισιόδοξη χώρα του πλανήτη, με την καταναλωτική εμπιστοσύνη όμως να πέφτει στις 126 μονάδες, ενώ την ακολουθούν οι Φιλιππίνες με 115 και η Ινδονησία με 112.


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε ελεύθερα την άποψη σας και ότι θέλετε χωρίς ύβρεις.

Συνολικές προβολές σελίδας

facebook