Η μετάβαση στη δραχμή είναι σήμερα περισσότερο από ποτέ άλλοτε αναγκαία όσο και πρακτικά εφαρμόσιμη...
Αναγκαία γιατί έχει πλέον φανεί ξεκάθαρα ότι η χώρα μας, με τις σημερινές πολιτικές ακραίας λιτότητας που επιβάλλουν οι δανειστές, σε συνδυασμό με το υπερτιμημένο ευρώ, κατολισθαίνει συνέχεια στον οικονομικό Καιάδα, χωρίς καμιά ελπίδα ανάκαμψης. Και είναι πρακτικά εφαρμόσιμη, αφού αυτό εντάσσεται στα σχέδια του Βερολίνου για τη δημιουργία σκληρού πυρήνα ελεγχόμενης ευρωζώνης και ισχυροποίησης του ευρώ έναντι του δολαρίου. Και επί πλέον γιατί, η Προτεσταντικού τύπου σιδηρά πειθαρχία που μας επιβλήθηκε ήταν κατά κάποιο τρόπο χρήσιμη για να μην επαναληφθούν δικά μας λάθη του παρελθόντος.Το βασικό πρόγραμμα εξόδου απο την κρίση με συντεταγμένη μετάβαση στο εθνικό μας νόμισμα που έχει εκπονηθεί από την επιστημονική μας ομάδα έχει ως εξής :
Στην αρχική φάση, η χώρα κηρύσσει στάση πληρωμών, διοχετεύοντας ρευστότητα στην οικονομία με “Υποσχετικές του Δημοσίου” (Άτοκα Γραμμάτια Ελληνικού Δημοσίου (ΑΓ/ΕΔ, Interest-Free Bonds of the Hellenic State, IFB/HS), σε ισοτιμία 1:1 προς το ευρώ. Με δεδομένα τα capital controls και την καθιέρωση των συναλλαγών μέσω ηλεκτρονικού χρήματος, μπορεί να χορηγηθεί με τον τρόπο αυτό μέρος των μισθών, συντάξεων, παροχών κοινωνικής προστασίας κλπ.
Μια «Υποσχετική» που θα πιστώνεται στις κάρτες των δικαιούχων μισθωτών, συνταξιούχων κλπ., θα ισούται με ένα ευρώ και θα χρησιμοποιείται για συναλλαγές στην εσωτερική αγορά με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου. Επισημαίνεται εδώ ότι, σε σύνολο τρεχουσών ετήσιων δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού ύψους περίπου 56 δις ευρώ κατά την τρέχουσα περίοδο, οι δαπάνες για μισθούς, συντάξεις, ασφάλιση, περίθαλψη και κοινωνική προστασία, ανέρχονται περίπου σε 33 δις, ξεπερνούν δηλ. το 60% του συνόλου των δαπανών.
Στην περίπτωση που ποσό 25 δις, δηλ. περίπου τα 2/3 από τα ως άνω 33 δις χορηγηθούν σταδιακά μέσω των «Υποσχετικών», τότε προκύπτει ένα τεράστιο ισοδύναμο ετήσιας εσωτερικής ρευστότητας ανάλογου ποσού.
Με το ισοδύναμο αυτό των «Υποσχετικών», απελευθερώνεται συνάλλαγμα 25 δις ευρώ, με το οποίο υπερκαλύπτονται οι τρέχουσες υποχρεώσεις του δημοσίου και παρέχεται ρευστότητα στην οικονομία. Σύμφωνα με δηλώσεις δημόσιων προσώπων, οι δανειστές φαίνεται να δέχονται ως ετήσια αποπληρωμή των δανειακών μας υποχρεώσεων, ποσό κάτω του 15% που μπορεί να φτάσει και στο 10% των 186,5 δις του ΑΕΠ, δηλ. περίπου 18-19 δις ευρώ.
Το ποσό αυτό είναι προφανώς διαπραγματεύσιμο για να μειωθεί περαιτέρω με παράταση ή και κούρεμα της αποπληρωμής του. Με τη στάση πληρωμών, αναμενόμενο είναι οι δανειστές να παγώσουν τις χορηγήσεις δόσεων που απαιτούνται για την αποπληρωμή παλαιών δανείων και την παροχή ρευστότητας στην ελληνική οικονομία.
Πίνακας 1
Ισοζύγιο συνόλου τρεχουσών συναλλαγών Ελλάδας 2014
Με δεδομένο ότι, σήμερα το ισοζύγιο πληρωμών μας είναι πλεονασματικό σε επίπεδα της τάξης των 2 δις ευρώ, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, δεν υφίστανται άμεσες πιεστικές ανάγκες για τις εισαγωγές αναγκαίων αγαθών και κυρίως καυσίμων, φαρμάκων και τροφίμων ( βλ. Πίνακα 1). Η δυνατότητα άμεσης παροχής ρευστότητας στην ελληνική οικονομία χωρίς την προσφυγή σε τρίτους, αποτελεί το κλειδί για αποτελεσματική διαπραγμάτευση με τους δανειστές, οι οποίοι δε θα είναι σε θέση να ανοιγοκλείνουν εκβιαστικά τον κρουνό παροχής χρήματος όπως κάνουν τώρα.
Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι είναι συνετό να υπερεκτιμήσουμε τις απαιτήσεις και προσδοκίες μας, αγνοώντας τη γεωπολιτική υπεροπλία των δανειστών. Με τη γλώσσα της λογικής, με κατάλληλες κινήσεις και ενέργειες, μπορούμε να πετύχουμε πολλά περισσότερα από το σημερινό απόλυτο οικονομικό αδιέξοδο. Αυτή η διαπραγμάτευση αν μη τι άλλο, δε θα γίνει με το πιστόλι στον κρόταφο.
Ιστόγραμμα 1
Πορεία του ελληνικού χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ από το 1970 μέχρι σήμερα
Εκτός από ισχυρό διαπραγματευτικό όπλο, η άμεση ανάσα ρευστότητας όπως περιγράφηκε πιο πάνω, παρέχει δυνατότητες επανεκκίνησης της οικονομίας, στηρίζει την υγιή επιχειρηματικότητα και κυρίως τη δημιουργία κλίματος αναπτυξιακών προσδοκιών. Μια τέτοια προοπτική, θα ενισχύσει τα μικρομεσαία εισοδήματα και κατ’ επέκταση την εσωτερική κατανάλωση και εγχώρια ζήτηση, θα αναστρέψει την πορεία αποπληθωρισμού χωρίς κινδύνους υπερπληθωρισμού και γενικότερα, θα σηματοδοτήσει την έξοδο από την κρίση.
Όπως έχουν τα πράγματα σήμερα, η προοπτική αποπληρωμής των τοκοχρεωλυσίων των χρεών που το μεγαλύτερο μέρος τους δημιουργήθηκε μέσα στην ευρωζώνη ( βλ. ιστόγραμμα 1) και συνεχώς αυξάνονται, υπολογίζεται σε επίπεδα της τουλάχιστον 10% του ΑΕΠ ή 18-19 δις ετησίως. Αυτό προϋποθέτει αντίστοιχο δημοσιονομικό ετήσιο πλεόνασμα, γεγονός που μοιάζει με ακραίο σενάριο έργων επιστημονικής φαντασίας. Είναι τουλάχιστον αστείο να υποστηρίζεται ότι, τον επόμενο χρόνο θα βγούμε στις αγορές. Ποτέ και πουθενά, δεν αντιμετωπίστηκε αποτελεσματικά μια κατάσταση βαθιάς οικονομικής ύφεσης με ακόμα περισσότερα υφεσιακά μέτρα, που συνδυάζονται μάλιστα με ένα σκληρό υπερτιμημένο νόμισμα.
2.Έκδοση εθνικού νομίσματος
Σε δεύτερη φάση και με στόχο την άμεση ανάκτηση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, εισάγεται η νέα δραχμή υποτιμημένη κατά 25% περίπου έναντι του ευρώ, ώστε η νέα αναλογία ευρώ/δραχμή να γίνει 1 : 1,33. Δηλαδή, ένα ευρώ θα ισούται με μία δραχμή και τριάντα τρία λεπτά (μία δραχμή θα ισούται με 0,75 του Ευρώ, λόγω της υποτίμησης κατά 25%, οπότε 1 δια του 0,75 = 1,33)
Στην πρώτη περίοδο της μετάβασης διάρκειας ενός χρόνου περίπου, διασφαλίζεται η σημερινή αγοραστική αξία των αμοιβών και φυσικά η επάρκεια σε τρόφιμα, φάρμακα, καύσιμα, πρώτες ύλες που σήμερα με το ευρώ και τη λυμφατική πορεία της οικονομίας, έχει αρχίσει να στερείται η χώρα. Το ευρώ θα συνεχίσει να συνυπάρχει παράλληλα με τη νέα δραχμή, μέχρις ότου αποφασιστεί, αν αποφασιστεί, η απόσυρσή του, σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα στη Φραγκφούρτη. Γεγονός είναι πάντως ότι, η ομαλή συνύπαρξη παράλληλων νομισμάτων υφίσταται με διάφορες μορφές σε πολλές χώρες και στην ΕΕ.
Χωρίς αμφιβολία, η ανάκτηση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας απαιτεί θεραπεία σοκ και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με μετάβαση στο εθνικό νόμισμα και τη συγκρατημένη υποτίμησή του με έλεγχο του υπερπληθωρισμού. Όπως έγινε το 1953 από τον συντηρητικό Σπύρο Μαρκεζίνη και όχι μόνο, αυτό αναμένεται να δημιουργήσει ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική για την επιχειρηματικότητα, την απασχόληση, τα εισοδήματα και τις κρατικές εισπράξεις.
3.Η πρόταση για φιλικό Grexit
Σύμφωνα με τη πρόταση του «κακού» αλλά ρεαλιστή Βόλφαγκ Σόϊμπλε η οποία γίνεται για λόγους υποστηρικτικούς της Γερμανικής οικονομικής υπεροπλίας όπως εξηγείται συνοπτικά πιο κάτω και πιο αναλυτικά σε άλλα σημειώματά μας και επιστημονικά άρθρα, σε περίπτωση φιλικού Grexit, προσωρινού ή μόνιμου, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα μας παράσχει 50 δις ευρώ σε δύο δόσεις και θα εγγυηθεί τη στήριξη της ισοτιμίας της νέας δραχμής, η οποία με υποτίμηση κατά 25%, θα έχει σταθερή ισοτιμία 1:1,33 προς το Ευρώ.
Η πρόταση αυτή η οποία είναι σαφώς διαπραγματεύσιμη για βελτιώσεις, καταγγέλλεται άκριτα σχεδόν από παντού, επειδή γίνεται από το συγκεκριμένο πρόσωπο που θεωρείται ύποπτος κακών προθέσεων και μαντάτων. Όμως, παραδόξως, αυτή η πρόταση αποτελεί μια καλή ευκαιρία για την ελληνική οικονομία. Ο λόγος που τίθεται στο τραπέζι είναι όχι φυσικά γιατί το Βερολίνο ξαφνικά συμπάθησε τη δύστυχη Ελλάδα, αλλά στα πλαίσια του υποβόσκοντος πολέμου νομισμάτων ανάμεσα στο δολάριο και στο ευρώ. Το Βερολίνο επιδιώκει να ισχυροποιήσει το ευρώ και να το αναγάγει σε βασικό ανταλλάξιμο νόμισμα διεθνώς, κάτι στο οποίο αντιτίθεται η Ουάσιγκτον.
Έτσι εξηγείται και η μέχρι υστερίας εμμονή της τελευταίας για την παραμονή της χώρας μας στην ευρωζώνη. Μια εμμονή στην οποία συμπαρίσταται και η Γαλλία, η οποία φοβάται την περαιτέρω ενδυνάμωσης της Γερμανίας. Η προσπάθεια του Βερολίνου για ισχυροποίηση του ευρώ, ασφαλώς και θα καταρρεύσει αν υιοθετηθεί μια χαλαρή πολιτική για την Ελλάδα, αφού θα μεταδοθεί ως ντόμινο και στις άλλες αδύναμες χώρες του νότου. Αν θέλετε το «ευρώ πάση θυσία», θα υποστείτε όλες τις σκληρές του συνέπειες, μοιάζει να μας λέει ο Βόλφαγκ ( Λύκος ) Σόϊμπλε.
4.Ετήσια ανάπτυξη του ΑΕΠ και αύξηση εισοδημάτων 5-7%
Το φιλικό Grexit που προτείνεται εδώ, προϋποθέτει συνετή και χρηστή κρατική διαχείριση, συγκροτημένη αναπτυξιακή στόχευση, ορθολογική δημοσιονομική και νομισματική πολιτική, πάταξη της φοροδιαφυγής κλπ. Κρίσιμο ζήτημα αποτελεί η επανάκτηση του κρατικού ελέγχου των τραπεζών με ανακεφαλαιοποίησή τους με εθνικό νόμισμα, κάτι που βέβαια οι δανειστές δε θα δεχτούν εύκολα. Αλλά η αρχική παροχή ρευστότητας όπως εξηγήθηκε πιο πάνω, θα ισχυροποιήσει τη διαπραγματευτική μας θέση και στο ζήτημα αυτό.
Για το συντεταγμένο Grexit, προσωρινό ή μόνιμο, εκτιμάται ότι απαιτείται διάστημα ενός χρόνου περίπου για την προσαρμογή στα νέα δεδομένα. Στο διάστημα αυτό, εφ’ όσον εφαρμοστεί το παρών σχέδιο ή παραλλαγή του κατά περίπτωση, γίνουν οι κατάλληλοι διαπραγματευτικοί χειρισμοί, αποφευχθεί ο πανικός, ο λαϊκισμός και η παροχολογία, δε θα υπάρξουν σοβαροί κλυδωνισμοί. Για τον ίδιο σκοπό, υποβοηθητικό μέσο είναι τα capital controls που έχουν επιβληθεί από την ευρωζώνη. Ύστερα από ένα χρόνο περίπου και με την προϋπόθεση μιας στιβαρής, χρηστής και αποτελεσματικής διακυβέρνησης, προβλέπεται αύξηση του ΑΕΠ των μισθών, συντάξεων και μέσων εισοδημάτων κατά 5-7% ετησίως.
5.Αλματώδης αύξηση της απασχόλησης και συμπίεση της ανεργίας κάτω του 12%
Η ανάκτηση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας απαιτεί θεραπεία σοκ και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με μετάβαση στο εθνικό νόμισμα και υποτίμησή του κατά 25%. Αυτό, τονίζεται και πάλι, αναμένεται να δημιουργήσει ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική για την επιχειρηματικότητα και την απασχόληση. Κατά τη διάρκεια και κυρίως μετά από την αρχική περίοδο προσαρμογής του πρώτου χρόνου, προβλέπεται ισχυρή συμπίεση της ανεργίας σε ποσοστά κάτω του 12%, με δημιουργία σταδιακά άνω του 1,4 εκ. θέσεων εργασίας
Συμπληρωματικά μέτρα για τη βελτίωση της απασχολησιμότητας είναι, η επιδοτούμενη απασχόληση με ειδική έμφαση σε νέους, ΑΜΕΑ, γυναίκες, ώριμους απολυμένους εργαζόμενους, άτομα του κοινωνικού περιθωρίου κλπ. Επίσης, η αναβάθμιση του επαγγελματικού προσανατολισμού, η δημιουργία χάρτη εθνικών και τοπικών αναγκών για την αγορά εργασίας και η σύνδεσή του με την εκπαίδευση, προγράμματα δια βίου κατάρτισης, ο εκσυγχρονισμός των γραφείων εργασίας του ΟΑΕΔ, η επιβράβευση της επιχειρηματικότητας και ειδικότερα της καινοτομίας, η προώθηση αποδοτικών πρωτοβουλιών τοπικής ανάπτυξης, η ενίσχυση της υγιούς μεταποιητικής δραστηριότητας και ειδικότερα των εξαγωγών, η αποτροπή παρασιτικών δραστηριοτήτων της ήσσονος προσπάθειας.
6.Πληθωρισμός
Ο πληθωρισμός αποτελεί τον κύριο αν όχι το μοναδικό ορατό κίνδυνο της μετάβασης στη δραχμή. Ο κίνδυνος αυτός μπορεί να αντιμετωπιστεί κυρίως με τον έλεγχο της κυκλοφορίας του χρήματος που δεν πρέπει να υπερβαίνει ένα όριο του δείκτη Μ2. Ο δείκτης αυτός με τις σημερινές συνθήκες αποπληθωρισμού, ανενεργού οικονομικού δυναμικού και εκτεταμένης ανεργίας, μπορεί να αντιστοιχεί περίπου σε 20% του ΑΕΠ, δηλ. σε 37 δις ευρώ ετησίως.
Για τη συγκράτηση του πληθωρισμού και ειδικότερα των πληθωριστικών προσδοκιών, αναγκαία είναι παράλληλα η συνετή δημοσιονομική πολιτική, με αυξήσεις στα εισοδήματα που δε θα προηγούνται αλλά θα ακολουθούν την άνοδο του ΑΕΠ και της παραγωγικότητας.
Η κυβέρνηση οφείλει να ελέγχει κερδοσκοπικές καταστάσεις, να αντισταθεί σε πιέσεις συντεχνιών, επιχειρηματιών και ομάδων πίεσης, να δώσει την εικόνα σοβαρού διαχειριστή και όχι εύπλαστου πολιτικάντη. Σύμφωνα με μελέτες μας και με βάση ότι οι εισαγωγές προϊόντων αναλογούν στο 25,5% του ΑΕΠ, η μέση-σταθμισμένη αύξηση στις τιμές καταναλωτή, υπολογίζεται ότι θα ανέρχεται περίπου σε 8-10% στην αρχική φάση της μετάβασης.
Αυτό θα λειτουργήσει θετικά για την αναγκαία θέρμανση και αναπτυξιακή ώθηση της ελληνικής οικονομίας ενώ αργότερα, μπορεί να συγκρατηθεί σε επίπεδα κάτω του 6%. Σήμερα ο πληθωρισμός κινείται σε αρνητικά επίπεδα της τάξης του 1-2%, γεγονός που αποδυναμώνει την οικονομία συμβάλλοντας στο σπειροειδή κύκλο της ανακυκλούμενης ύφεσης.
Επισημαίνεται ότι, οι τιμές καταναλωτή εκτοξεύθηκαν στα ύψη αμέσως με την ένταξή μας στην ευρωζώνη τον Ιανουάριο του 2002. Μετά την ένταξή μας στο ευρώ τον Ιαν. του 2001, η ΕΣΥΕ σταμάτησε να εκδίδει στοιχεία για τον εσωτερικό πληθωρισμό, γι’ αυτό και δεν υπάρχουν σχετικά επίσημα δεδομένα. Ο σχετικός πίνακας 2 που παρατίθεται εδώ είναι απλώς ενδεικτικός της εκτίναξης στα ύψη των τιμών εκείνης της περιόδου που οφείλεται κυρίως σε προσαρμογή τους στα δεδομένα της ευρωζώνης, σε πληθωριστικές προσδοκίες και στρογγυλοποιήσεις των τιμών προς τα επάνω.
Πίνακας 2
Επιλεγμένες τιμές βασικών προϊόντων καταναλωτή πριν και μετά την ένταξη στο ευρώ
7.Δάνεια και τραπεζικές καταθέσεις
Με τη μετάβαση στην δραχμή, οι τράπεζες ανακεφαλαιοποιούνται με εθνικό νόμισμα και υπάγονται στον πλειοψηφικό έλεγχο του δημοσίου. Για λόγους οικονομικής δεοντολογίας και κοινωνικής δικαιοσύνης, το κράτος οφείλει να προστατεύσει τους έντιμους δανειολήπτες για στεγαστικά και επιχειρηματικά δάνεια όπως και τους καταθέτες.
Όσον αφορά τα τραπεζικά στεγαστικά δάνεια, λόγω της μεγάλης υποτίμησης στις αξίες των κατασκευών και των εισοδηματικών απωλειών των δανειοληπτών, προτείνεται η υποτίμησή τους κατά 50%. Αυτό σημαίνει ότι, ένα στεγαστικό δάνειο 200.000 ευρώ θα ισοδυναμεί με 133.000 (200.000Χ 0,50%=100.000Χ1,33=133.000) νέες δραχμές. Η πρώτη κατοικία προστατεύεται ειδικότερα, ενώ προβλέπονται ευνοϊκές ρυθμίσεις για περιπτώσεις αποδεδειγμένα αναξιοπαθούντων δανειοληπτών. Για τα επιχειρηματικά δάνεια προτείνεται η υποτίμησή τους κατά 25%.
Κατά συνέπεια ένα επιχειρηματικό δάνειο 200.000 ευρώ θα ισοδυναμεί με 200.000 νέες δραχμές (200.000Χ0,75%=150.000Χ1,33=195.000 ή 200.000 στρογγυλοποιημένα). Για δάνεια άνω των 200.000 ευρώ, προτείνεται η κλιμακωτή μείωση του οφέλους για τους δανειολήπτες. Ειδική μέριμνα προβλέπεται για συνεπείς δανειολήπτες, οι οποίοι αποδεδειγμένα υπέστησαν οικονομική καθίζηση εξ’αιτίας της οικονομικής κρίσης.
Για το σκοπό αυτό, θεσπίζονται ειδικοί κανόνες, ενώ παράλληλα δημιουργείται δημόσιος φορέας για τη διαχείριση των κόκκινων δανείων. Τα «θαλασσοδάνεια» υπάγονται φυσικά σε δικαστικές διαδικασίες, όπως και οι στρατηγικοί κακοπληρωτές, τα φυσικά και νομικά πρόσωπα που εσκεμμένα και συστηματικά κωλυσιεργούν την αποπληρωμή των δανείων τους, παρότι έχουν ικανοποιητική ή και ισχυρή οικονομική επιφάνεια.
Οι τραπεζικές καταθέσεις σε ευρώ προστατεύονται με τη μετατροπή τους σε νέες δραχμές, με αναλογία ευρώ/δραχμής 1:1,33. ώστε να καλυφθεί πλήρως η υποτίμηση της νέας δραχμής κατά 25%. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, καταθέσεις 100.000 ευρώ θα ισούνται με 133.300 νέες δραχμές κ.ο.κ. ( 100.000 Χ 1,33 = 133.000). Αυτονόητο είναι πως θα ελεγχθούν άμεσα οι παράνομες ή παράτυπες τραπεζικές καταθέσεις Ελλήνων στο εξωτερικό με όλες τις συνακόλουθες συνέπειες.
8.Τρόφιμα και φάρμακα
Το οριακά έστω πλεονασματικό ισοζύγιο πληρωμών κατά την τρέχουσα περίοδο όπως μας διαβεβαιώνουν τα επίσημα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, διασκεδάζει τους έωλους φόβους για ελλείψεις αγαθών πρώτης ανάγκης. Ειδικότερα το ισοζύγιό εισαγωγών - εξαγωγών τροφίμων είναι ισοσκελισμένο, όπως αποδεικνύεται και από διάφορες μελέτες και ειδικότερα αυτές της ΠΑΣΕΓΕΣ. Έτσι και αλλιώς, οφείλουμε να αγοράζουμε, να επιμένουμε ελληνικά. Γιατί όταν αγοράζουμε ελληνικά στηρίζουμε την χώρα μας. Και αυτό χρειάζεται να γίνει τρόπος ζωής σήμερα όσο ποτέ άλλοτε.
Η ελληνική φαρμακοβιομηχανία, παρ’ όλη την συρρίκνωση της τα τελευταία χρόνια μέσα από τη συμπίεση που υφίσταται από τον αθέμιτο ανταγωνισμό των πολυεθνικών και την κοινοτική και κυβερνητική πολιτική που προωθεί τον αφανισμό της, μπορεί να καλύψει το 60% των φαρμακευτικών σκευασμάτων και περίπου το 90% των ασθενειών. Για ορισμένα σπάνια νέα φάρμακα υπάρχει επαρκές συνάλλαγμα.
Το παράδοξο είναι ότι, τώρα με το ευρώ και όχι παλαιότερα με τη δραχμή, εκατοντάδες χιλιάδες, αν όχι εκατομμύρια Έλληνες πολίτες, δεν έχουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη είτε γιατί αδυνατούν να καταβάλουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές, ή γιατί δεν έχουν τα απαιτούμενα χρήματα. Ενώ πολλά φάρμακα για απλές όπως και βαριές αρρώστιες, για πρώτη φορά δεν υπάρχουν σήμερα στα νοσοκομεία και στα φαρμακεία.
9.Πρώτες ύλες και καύσιμα
Σε αντίθεση με μεγάλες χώρες όπως η Γερμανία η Κίνα, η Ιαπωνία, η Ελλάδα διαθέτει, αναλογικά με το μέγεθός της, μεγάλα αποθέματα πρώτων υλών, ορυκτού και φυσικού πλούτου. Το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών μας σε αργό πετρέλαιο καλύπτεται από τα ελληνικά διυλιστήρια που διαθέτουν ίδιους πόρους και έχουν συνάψει μακροχρόνιες συμφωνίες με πετρελαιοπαραγωγικές χώρες.
Τα διυλιστήριά μας εξάγουν διυλισμένο πετρέλαιο ακόμα και σε πετρελαιοπαραγωγικές χώρες! Επιπλέον, η πτώση της τιμής των καυσίμων τελευταία βοηθά την αυτάρκειά μας σε καύσιμα. Επισημαίνεται επίσης ότι, η υψηλή τιμή των υγρών καυσίμων στην Ελλάδα δεν οφείλεται στο κόστος αγοράς, αλλά στην βαρύτατη επιβάρυνσή τους από φόρους.
Με τη δραχμή, ποτέ δεν είχαμε πρόβλημα ενεργειακής επάρκειας, όπως δεν έχουν και όλες οι άλλες χώρες εκτός Ευρωζώνης ή και εκτός της Ευρώπης, όπως η Ρουμανία, η Βουλγαρία, η Τουρκία, η Αίγυπτος, τα Σκόπια, η Αλβανία, κλπ. Και τονίζεται και πάλι εδώ ότι σήμερα το οριακά πλεονασματικό ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, συνεπάγεται επάρκεια σε εισαγωγές αγαθών πρώτης ανάγκης και ειδικότερα καυσίμων, πρώτων υλών, τροφίμων, φαρμάκων.
10.Μεταναστευτικό
Με τη μετάβαση στη δραχμή, επιλύεται αποτελεσματικά χωρίς επώδυνα κατασταλτικά μέτρα, το μείζον πρόβλημα της μαζικής εισροής μεταναστών στη χώρα μας. Μόνο οι νόμιμοι μετανάστες θα μπορούν να εξάγουν συνάλλαγμα με ίδιους όρους όπως και οι Έλληνες πολίτες, προσκομίζοντας το πόθεν έσχες των χρημάτων τους. Οι παράνομοι μετανάστες δε θα μπορούν να το κάνουν και αυτό τερματίζει το τεράστιο αυτό πρόβλημα που υποσκάπτει την εθνική υπόσταση της χώρας.
Επιπλέον μέτρα είναι, η διασφάλιση των συνόρων, η αυστηρή πάταξη της δουλεμπορίας, ο σεβασμός στους πραγματικούς πρόσφυγες και η επιλεκτική νομιμοποίηση ποσοστού μέχρι 8% του ελληνογενούς πληθυσμού ενσωματώσιμων μεταναστών. Προκρίνεται η αποφυγή δημιουργίας πολυπολιτισμικής κοινωνίας, μέσω της αποτροπής μαζικής εισόδου μη ενσωματώσιμων μεταναστών, η ισχυρή ενίσχυση της γεννητικότητας της Ελληνίδας μητέρας και η αποτροπή της φυγής των νέων μας στο εξωτερικό.
11. Οι κίνδυνοι από ένα άναρχο Grexit
Eνώ η συνταταγμένη μετάβαση στο εθνικό μας νόμισμα είναι η μόνη διέξοδος από την κρίση, το άναρχο και μονομερές Grexit μπορεί να μας κοστίσει πολύ ακριβά, για δύο σημαντικούς λόγους. Πρώτον, γιατί αν δεν υπάρξει σοβαρός προγραμματισμός, διαπραγματευτική στόχευση και ελεγχόμενη έκδοση εθνικού νομίσματος, ελοχεύει ο κίνδυνος του υπερπληθωρισμού που μπορεί να καταστρέψει την οικονομία. Και κατά δεύτερο λόγο γιατί στα ανατολικά σύνορα παραμονεύει ένας επίβουλος γείτονας.
Για τους λόγους αυτούς,οφείλουμε να είμαστε συνετοί και να μην υπερεκτιμούμε τις δυνάμεις μας απέναντι στην πολιτική και οικονομική υπεροπλία των δανειστών. Αν το παρακάνουμε και τραβήξουμε τα πράγματα στα άκρα όπως συμβουλεύουν ορισμένοι λαϊκιστές "αντάρτες" της πολυθρόνας και της ανερμάτιστης λογοδιάριας, αν νομίζουμε ότι θα «χτυπάμε τον ζουρνά και οι δανειστές θα χορεύουν πεντοζάλι», τότε μπορεί να οδηγήσουμε τη χώρα σε νέα Μικρασιατική καταστροφή.
Γι’ αυτό απαιτείται σύνεση και συντεταγμένο σχέδιο μετάβασης στη δραχμή. Οφείλουμε να ελιχθούμε ανάμεσα στις αντιθέσεις των ισχυρών της γης, να διασφαλίσουμε από πριν στήριξη από διάφορες ισχυρές πλευρές, σε δύση και ανατολή για διάφορα εναλλακτικά σενάρια. Και να προχωρήσουμε σε σκληρές και όχι κούφιες διαπραγματεύσεις, μεγαλόστομους ψευτοηρωϊσμούς και πιστολιές στον αέρα.
Σε όλα αυτά πρέπει να προστεθεί και το γεγονός ότι, η δοκιμασία ή πιο σωστά η τραγωδία που υποστήκαμε ως λαός ήταν και ένα χρήσιμο μάθημα να μην εμπιστευόμαστε του ξένους ...και «δώρα φέροντες». Και επιπλέον να διδαχτούμε από τα λάθη μας από την εποχή της άκοπης ευημερίας, του εύκολου πλουτισμού, της ατιμωρησίας, της κατανάλωσης περισσότερων από όσων παράγουμε, της ανοχής στο λαϊκισμό και τον πολιτικαντισμό, και πολλά άλλα σχετικά, που οφείλουμε να διαγράψουμε στο μέλλον. Το σκληρό μάθημα που πήραμε, δεν μπορεί παρά να μας άφησε και χρήσιμα διδάγματα.
Τέλος, επειδή οι διαπιστώσεις, οι μεμψιμοιρίες, οι διαμαρτυρίες, οι κινητοποιήσεις, η επαναστατική γυμναστική είναι αδιέξοδες χωρίς προτάσεις, έχουμε καταρτίσει συγκεκριμένο, σαφές ολοκληρωμένο σχέδιο με 26 σημεία συντεταγμένης μετάβασης στο εθνικό νόμισμα, που απαιτεί, εκτός των άλλων,καλή προετοιμασία, διαπραγματευτικές δεξιότητες, υπομονή και επιμονή. Ναι μπορούμε να τα καταφέρουμε, να σώσουμε τη χώρα από το βάραθρο. Αρκεί να το θέλουμε και να ενεργήσουμε σωστά, έξυπνα και δυναμικά.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα την άποψη σας και ότι θέλετε χωρίς ύβρεις.