Τις τελευταίες ημέρες αναπαράγεται στα μέσα μαζικής ενημέρωσης μία απολύτως ανόητη πρόβλεψη.
Σύμφωνα με αυτήν, η Σκωτία θα...
μπορούσε με αρνητική ψήφο στο τοπικό κοινοβούλιο να μπλοκάρει ενδεχόμενη απόφαση για Brexit.
Το ίδιο θα μπορούσε να κάνει και η Βόρεια Ιρλανδία.
Αυτοί, που αναπαράγουν αυτές τις ανοησίες, θα πρέπει να τις ξανασκεφθούν σοβαρά.
Και οι δύο παραπάνω περιοχές έχουν κοινό νόμισμα τη λίρα Αγγλίας και όχι το ευρώ.
Αν επιχειρούσαν κάτι παρόμοιο, θα έμεναν χωρίς επίσημο νόμισμα και εκτός ΕΕ.
Αν επιθυμούσαν οι Σκωτσέζοι να αποσπασθούν από το Ηνωμένο Βασίλειο, θα έπρεπε να το είχαν κάνει σε πρόσφατο δημοψήφισμα με το ερώτημα της απόσχισης.
Οι κάτοικοι της Βόρειας Ιρλανδίας θα μπορούσαν επίσης να προσαρτηθούν, αν το ήθελαν , στην Ιρλανδία, που είναι και μέλος της ζώνης του ευρώ.
Οι Σκωτσέζοι εθνικιστές απειλούνταν από την ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο από κοινού κατά τη διεξαγωγή του δημοψηφίσματος για ανεξαρτησία με τον ισχυρισμό ότι αν η Σκωτία αποσχιστεί από το Ηνωμένο Βασίλειο , θα θεωρούνταν τρίτη χώρα ως προς την ΕΕ και θα έπρεπε να κάνει αίτηση για να ενωθεί πολύ μεταγενέστερα με την ΕΕ.
Η διαδικασία αποδοχής είναι μία πολύ μακριά διαδικασία με πολλούς κινδύνους και αβέβαιο αποτέλεσμα.
Αν όμως υποθέσουμε ότι η ΕΕ ήταν πρόθυμη να ρισκάρει να δεχθεί σύντομα στους κόλπους της μία “επαρχία” του Ηνωμένου Βασιλείου με αυτονομημένο τοπικό κοινοβούλιο, θα πρέπει να το σκεφθεί καλύτερα ως νομικό προηγούμενο.
Πώς θα μπορούσε στη συνέχεια να αντιμετωπίσει διαφορετικά ένα παρόμοιο σύνθετο αίτημα της Καταλονίας να αποσπασθεί από την Ισπανία και στη συνέχεια να γίνει νέο ανεξάρτητο μέλος της EE?
Το ίδιο βέβαια ισχύει και για τους Φλαμανδούς και τους Βαλόνους του Βελγίου, τους Ελληνοκύπριους και τους τουρκοκύπριους, τις επαρχίες του Donetsk και του Donbass της Ουκρανίας , το Γιβραλτάρ , αλλά και όλα τα τοπικά εθνικιστικά κινήματα ή τις εθνικές μειονότητες.
Ακόμα και η ίδια η Γερμανία θα μπορούσε στο μέλλον με το ίδιο σκεπτικό να αντιμετωπίσει απόσχιση κάποιου ομοσπονδιακού της κράτους από τη ζώνη του ευρώ , μετά από τοπικό δημοψήφισμα ή τυχόν επικράτηση του ευρωσκεπτικιστικού κόμματος AfD…
Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις θα προέκυπτε τεράστιος κίνδυνος για τη συνολική ασφάλεια της ζώνης ευρώ, αλλά και για τα επιμέρους κράτη, που την αποτελούν.
Αντί λοιπόν οι καλοθελητές να προσπαθούν να υποστηρίξουν με παρόμοιες ιδέες τις ιδιοτελείς επιθυμίες τους να μην προχωρήσουν οι διαδικασίες για το Brexit, καλό θα ήταν να ασχοληθούν με ένα άλλο πρακτικότερο πρόβλημα.
Μπορεί να λειτουργήσει νόμιμα το Ευρωκοινοβούλιο και η Ευρωπαική επιτροπή, αν δεν παραιτηθούν αυτόβουλα οι ευρωβουλευτές της Βρετανίας και οι βρετανοί επίτροποι από τις σημερινές θέσεις τους?
Oι σημερινοί βρετανοί ευρωβουλευτές είναι 73 στον αριθμό και αντιπροσωπεύουν το 9,7% του σώματος, ισοδύναμοι σε αριθμό με τους ιταλούς και σχεδόν ισοδύναμοι με τους γάλλους (74).
Καθώς οι ευρωβουλευτές των κομμάτων εντάσσονται σε ευρύτερους πολιτικούς οργανισμούς ανάλογα με την ιδεολογία τους, τυχόν αδρανοποίηση των ΄Αγγλων ευρωβουλευτών επηρεάζει την ισορροπία των πολιτικών δυνάμεων στο ευρωκοινοβούλιο.
Οι επόμενες ευρωεκλογές προβλέπεται να γίνουν το 2019, καθώς διεξάγονται κάθε 5 έτη.
Aν δεν παραιτηθούν , οι σημερινοί βρετανοί ευρωβουλευτές θα δεσμεύουν το ευρωκοινοβούλιο και μετά την προβλεπόμενη αποχώρηση της Αγγλίας το 2018, σύμφωνα με τις συνθήκες.
Η δυσλειτουργία της ευρωβουλής θα γίνει εμφανής κατά τη σύνταξη του προυπολογισμού της ευρωπαικής επιτροπής στο τελευταίο τρίμηνο του 2016.
Φαντάζομαι ότι λόγω της ειδικής μεταχείρισης της Αγγλίας ως σήμερα, τα λεφτά που θα λείψουν θα πρέπει να μοιρασθούν στα υπόλοιπα μέλη με ομοιόμορφο τρόπο, δηλαδή αναμένεται αύξηση των υποχρεώσεων τους κατά 9,8% τουλάχιστον σε σχέση με το παρελθόν.
Πώς θα σερβιρισθεί αυτό το πικρό ποτήρι στους ψηφοφόρους της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ισπανίας, της Πορτογαλίας, της Ιταλίας και άλλων χωρών, που αναμένεται να έχουν βουλευτικές εκλογές το 2017?
Δεν θα συγκρουσθούν όλοι με την Ευρωπαική επιτροπή, ζητώντας περικοπές στον προυπολογισμό της?
Ας αφήσουν λοιπόν κάποιοι τα σενάρια για τη Σκωτία και τη Βόρειο Ιρλανδία και ας αναλογισθούν ότι μάλλον θα προκύψουν εκλογές για νέο ευρωκοινοβούλιο το 2017 ή το 2018.
Αν δεν γίνουν το 2017, θα προκύψει σοβαρό πρόβλημα , καθώς τα νέα εθνικά κοινοβούλια στη Γαλλία, στην Ιταλία και την Γερμανία θα περιέχουν ευρωσκεπτικιστές σε ποσοστό ανώτερο του 10%…
Θα ανεχθούν να αντιπροσωπεύονται από τους ξοφλημένους πολιτικάντηδες, υπαλλήλους της Μέρκελ και του Σόιμπλε ή θα ζητήσουν και αυτοί δημοψήφισμα για να αποχωρήσουν από το “γερμανικό” τρελοκομείο?
Ας το σκεφθούν λίγο και οι ‘Ελληνες της συμπολίτευσης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αλλά και της ΝΔ.
Αν γίνουν περικοπές στο προυπολογισμό της Ευρωπαικής επιτροπής, σε ποιά κονδύλια αναμένεται να γίνουν?
Στα κονδύλια αξίας 60 δις ευρώ , που μεταφέρθηκαν από τον μηχανισμό EFSF στον μηχανισμό ESM, που στηρίζει το τρέχον πρόγραμμα βοήθειας προς την Ελλάδα :
…. Το αρχικό πλάνο προέβλεπε πως η διευκόλυνση μπορεί να συνδυαστεί με δάνεια μέχρι και € 60 δισ. από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Χρηματοπιστωτικής Σταθεροποίησης (που βασίζεται σε κεφάλαια που αντλήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με τον προϋπολογισμό της ΕΕ ως εγγύηση) και έως € 250 δισ. από το (ΔΝΤ) για την δημιουργία ενός οικονομικού δίχτυ ασφαλείας μέχρι και € 750.000.000.000…..
…. Μετά τον Ιούνιο του 2013, τόσο το EFSF όσο και ο (EFSM) αναμένεται να αντικατασταθούν με τον (μόνιμο) Eυρωπαικό Μηχανισμό Σταθεροποίησης (European Stability Mechanism – ESM).
Ηδη κάποιοι στον ESM θα πρέπει να ψάχνουν με τρόμο, πώς θα αντικαταστήσουν τις εγγυήσεις για τα 9,8 δις ευρώ, που μας “έδωσαν” πρόσφατα ως δόση…
H ετήσια καθαρή συμμετοχή του Ηνωμένου Βασιλείου το 2015 ήταν 8,5 δις λίρες, δηλαδή 10,45 δις ευρώ.
Το ποσό αυτό θα λείπει κάθε χρόνο από τον προυπολογισμό της Ευρωπαικής Επιτροπής, άρα και από τις εγγυήσεις των κεφαλαίων του ESM και μάλιστα με μόχλευση επί 9 τουλάχιστον.
Το τρίτο μνημόνιο μέσω ESM βρίσκεται χρηματοδοτικά στον αέρα…
Το τρίτο μνημόνιο μέσω ESM βρίσκεται χρηματοδοτικά στον αέρα…
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε ελεύθερα την άποψη σας και ότι θέλετε χωρίς ύβρεις.